onsdag 25. november 2009

Australia!!!!

Ankom Brisbane kl. 7 om morgningen loerdag. Tok bussen til Surfers Paradise og traff Anders, ein kompis fra jussen som e paa utveksling paa Bond University. Han bor daa i verdens hoeyeste leilighetskompleks, Q1, og d manglet ikke paa noe i den leiligheten. Som aa bo paa et fint hotell. Pa loerdagen drog me til Sea World med studievenner av Anders, bl.a Cathrin som eg ogsaa gaar sammen med paa jussen i Bergen. Paa kvelden var det ut paa byen!

Surfers kan sammenlignes med Aiya Napa eller Costa del Sol. E kjent for bra nightlife, laaaaange strender, surfing og relaxation. Denne uken e plassen invadert av "schoolies". Det e daa 18 000 tilreisende 17-aaringer som e her ein uke kun for aa feste. En slags russetid. Saa overalt e der fulle, skrikende og halvnakne 17-aaringer, baade til stor underholdning og irritasjon.

Livet her e ganske avlappende. Har stort sett ligget ved poolen eller paa stranden til naa. Og vaert ute og spist med Anders, Cathrin + venner paa kveldene. Til min STORE begeistring saa e sushi veldig billig her, NAM NAM NAM! Naa har eg flytta inn hos Cathrin som bor like ved universitetet, og i kveld staar kenguru-steak paa menyen! Sjoel om d foeles rart aa spise Skippy, saa maa d jo proeves naar eg foerst e her...
Leiligheten hvor Anders bor (og Christine, som ogsaa bor her)
Utsikten fra 22. etasje. 50m bort til stranda! Og med badebasseng og treningsrom som du ser nede i midten... Jadda
Mike og Anders i Viking-toemmerrenne, Sea World
Delfinshow, Sea World

Cathrin og meg

Beachlife...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar